۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

رژیم لاغری ۵ روزه :‌ چطور در ۵ روز لاغر شویم

روشی وجود دارد که در عرض پنج روز می‌توانید چندین کیلو لاغری و کاهش وزن داشته باشید. رژیم غذایی ۵ روزه و لاغری در ۵ روز و رژیم کاهش وزن و لاغری ۵ روزه را در ادامه بخوانید.

شاید تصور کنید لاغر شدن در سریع‌ترین زمان ممکن کاری نشدنی است اما نگران نباشید حتی اگر زمان هم کم داشته باشید می‌توانید لاغر شوید. سریع‌ترین روش برای کاهش وزن در پنج روز این است که میزان کالری خود را کاهش و میزان تمرینات خود را افزایش دهید. به درستی غذا بخورید یعنی غذاهای سالم را انتخاب کنید تا بتوانید خیلی زود شاهد لاغر شدن خود باشید. در ادامه با چند گام برای کاهش وزن در پنج روز بیشتر آشنا می‌شوید.

نکات رژیم لاغری ۵ روزه

رژیم لاغری ۵ روزه

  • دانیال عظیمی
  • يكشنبه ۳۱ شهریور ۹۸

توصیه‌های نوشیدنی برای دیابتی‌ها

افراد مبتلا به دیابت باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنند، اما کنترل قند خون تنها با مواد غذایی مصرفی مرتبط نیست. نوشیدنی ها نیز می توانند به روش های مختلف بر سطوح قند خون انسان تاثیرگذار باشند.

انتخاب نوشیدنی های مناسب برای دیابت به اندازه انتخاب مواد غذایی مناسب اهمیت دارد و البته این کار همواره ساده نیست.

بدن فرد مبتلا به دیابت نمی تواند به درستی از انسولین برای جذب قند خون به درون سلول ها برای تامین انرژی استفاده کند. این می تواند به سطوح بالای قند خون و برخی عوارض جدی منجر شود.

Image result for ‫آب بنوشید‬‎

  • دانیال عظیمی
  • سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸

شناسایی مکانیسم استخوان‌سازی در نوزادان، امیدی برای درمان پوکی استخوان

متخصصان موفق به شناسایی مکانیسم جذب کلسیم و استخوان‌سازی در نوزادان شده‌اند و این راهکار می‌تواند به درمان پوکی استخوان در بزرگسالی منجر شود.

منافذ و خانه‌های استخوانِ پوک، بسیار بزرگتر از استخوان سالم است. در این حالت استخوان ها به تدریج تراکم خود را از دست می‌دهند و بسیار حساس و شکننده می‌شوند. متاسفانه این بیماری هیچ علامت اولیه‌ای ندارد و به همین دلیل به آن بیماری خاموش گفته می‌شود.

محققان به تازگی در مطالعات جدید خود موفق به شناسایی مکانیسم جذب کلسیم و استخوان‌سازی در نوزادان شیرخوار شدند. این راهکار می‌تواند به درمان پوکی استخوان در بزرگسالی منجر شود.

نوزاد IRISHTIMES

 

  • دانیال عظیمی
  • يكشنبه ۲۴ شهریور ۹۸

علت ترش کردن معده و روش های جلوگیری از آن

ترش کردن معده اصطلاحی است که برای بسیاری از اختلالات گوارشی استفاده می شود. علائم شایع ترش کردن معده عبارتند از

Image result for ‫درمان ورم معده‬‎

  • تهوع
  • گاز بیش از حد که باعث نفخ و آروغ زدن می شود
  • سوزش معده
  • استفراغ
  • برگشت اسید معده
  • سوء هاضمه

  • دانیال عظیمی
  • پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸

سنگ کلیه ، پیشگیری و درمان در طب سنتی

یک درد شدید و ناتوان کننده، چیزی است که نگرانی دایمی از تکرار این وضعیت را در ذهن بیمارانی که یک بار به مصیبت سنگ کلیه گرفتار شده اند؛ زنده نگه می دارد. امّا نباید نگران باشید؛ با روشهای ساده درمانی طبّ سنّتی، هم درد به راحتی درمان می شود و هم عامل ایجاد درد، یعنی سنگ کلیه.
 
انواع سنگ کلیه
1 - سنگ های کلسیمی: حدود ۸۰-۷۵ درصد سنگ های کلیوی را تشکیل می دهند و به طور عمده از جنس اگزلات کلسیم – و با شیوع کمتر از جنس فسفات کلسیم – هستند.
2 - سنگ های شاخ گوزنی یا Struvite: که معمولاً در زمینه عفونت های مزمن کلیوی به وجود می  آیند.
3- سنگ های اسید اوریکی.
4 - سنگ های سیستئینی.

نتيجة بحث الصور عن سنگ کلیه

  • دانیال عظیمی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۸

خواص سیب زمینی

خواص سیب زمینی

خواص سیب زمینی ، خواص مفید سیب زمینی آب پز, سرخ کرده و کبابی برای پوست و مو و بدنسازی ، مضرات سیب زمینی

عکس سیب زمینی

سیب زمینی گیاهی یک ساله است که ما از غده موجود در آن استفاده می کنیم و ساقه و برگ های آن حاوی مواد سمی بنام سولانین است که نباید مصرف شود. 9 تا 25 درصد سیب زمینی حاوی نشاسته است که نشاسته برای تامین انرژی و سلامتی بدن ماده بسیار مفید است. برای اینکه مواد مغذی موجود در سیب زمینی از بین نرود بهتر است آن را به صورت آب پز یا کبابی بخورید و از سرخ کردن سیب زمینی تا حد ممکن خودداری کنید.

در مورد تاریخچه سیب زمینی جالب است بدانید برای اولین بار ، این گیاه در آمریکای جنوبی رشد کرد و بعد توسط میرزا ملکم خان به ایران آورده شد و برای همین اوایل به آن آلو ملکم می گفتند و اکنون هم در بعضی مناطق به سیب زمینی آلو می گویند. در ادامه در بارونک مهم ترین خواص و مضرات سیب زمینی را آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

  • دانیال عظیمی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

زمان مناسب درمان بیماری برص

بیماری برص در مراحل اولیه به طور کامل درمان می‌شود

 

یک متخصص پوست و مو گفت: تعداد لک‌ها هنگام درمان بیماری برص مهم نیست، چه بسا بیمارانی که با تعداد لک‌هایی زیاد ولی در اندازه کمتر از 2 سانتی متر با مراجعه به هنگام، بهبودی کامل یافته‌اند.

 

دکتر ریحانه مهرگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه بیماری "ویتیلیگو" یا "برص" در مراحل اولیه کامل درمان پذیر است، گفت: متاسفانه اغلب مبتلایان به این عارضه زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که اندازه لک‌ها خیلی بزرگ شده است که در این شرایط برگرداندن رنگ پوست به حالت اولیه غیرممکن است.

 

Image result for ‫بیماری برص‬‎

 

  • دانیال عظیمی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

خواص کامل آجیل چهار مغز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مصرف روزانه آجیل می تواند خیلی از بیماری ها را در شما رفع کند خوردن آجیل، درمانی عالیست برای بیخوابی و دیابت و … .

 

 

  • دانیال عظیمی
  • شنبه ۱۶ شهریور ۹۸

رژیم غذایی و تغذیه سالم برای بیماران سنگ کلیه

تغذیه سنگ کلیه، رژیم غذایی و مواد مغذی برای سنگ کلیه 

سنگ کلیه در انواع مختلف رسوبات سختی هستند که درون کلیه ها از نمک های اسیدی ساخته و موجب بروز درد در ناحیه ی کمر و پهلو می شوندکه بسته به نوع سنگ درمان آن نیز متفاوت خواهد بود.تغذیه سنگ کلیه

تغذیه سنگ کلیه

سنگ کلیه به علل متفاوتی مثل سابقه ی خانوادگی و یا تغذیه ی نامناسب به وجود می آید که با توجه به نوع سنگ و شرایط بیمار درمان می شود. سنگهای کلیوی رسوبات سختی هستند که در درون کلیه های شما و از نمک های اسیدی و املاح ساخته می شوند.

سنگ کلیه یک بیماری بسیار شایع است که برای کنترل آن باید غذاهای مفید و مضر برای بیماران سنگ کلیه را شناخت. اینجا سوالی پیش می آید که با رعایت تغذیه می توان سنگ کلیه را درمان کرد و آیا می توانم با تغییر آنچه که می خورم، به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کنم؟

در پاسخ باید بگوییم که نقش تغذیه در درمان تمام بیماری ها بسیار اهمیت دارد و علاوه بر این همانطور که در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت بیماران سنگ کلیوی تغذیه خاصی دارند که شامل بخور نخورهایی مهم برای آنهاست.

تغذیه سنگ کلیه

بهترین تغذیه برای رفع سنگ کلیه

  • دانیال عظیمی
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸

خواص هر برش از طالبی برای سلامت ، درمان و زیبایی

خواص طالبی برای سلامت بدن ، زیبایی و بارداری

محتوای آب زیاد طالبی به مقابله با کم آبی و گرما کمک نی کند در حالیکه طعم تازه ی آن یک حس راحتی به شما می دهد و یک دسر با خاصیت نگهداری کم برای کودکان و بزرگسالان محسوب می شود. شیرینی متعادل آن و آبمیوه خوشمزه اش از آن یک میوه ی کامل حتی برای ذائقه های سخت پسند، ساخته است. طالبی ها همچنین معمولا با عناوین مختلفی همچونخربزه تخم قندی، خربزه تلخ، خربزه راک و خربزه های فارسی شناخته می شوند. این میوه ها عضوی از خانواده گیاه شناسی کیوکوربیتاسی در کنار عسلک و هنداونه ها به شمار می آیند.خواص طالبی

خواص طالبی

حقایق مغذی طالبی

طالبی سرشار از مواد مغذی است که فواید زیادی را برای سلامتی ارائه می دهد. طالبی حاوی کربوهیدرات ها (قند)، پروتئین و آب است. ویتامین ها در طالبی شامل ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B1 ، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B9، ویتامین C و ویتامین K است. ارزش معدنی این میوه شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

  • دانیال عظیمی
  • سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸