۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

روغن آرگان با خواصی فراتر از زیبایی پوست و مو

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان برای اهداف آشپزی و همچنین لوازم آرایشی استفاده می شود و اغلب به کاسکوس (بلغور عربی)، سالاد و سایر سس ها اضافه می شود. گوشت میوه آرگان نیز می تواند به صورت خمیر درآید و بر روی دسرها و نان، شبیه به کره بادام زمینی استفاده شود. این روغن را می توان به طور مستقیم برای بیماری های خاصی روی پوست استفاده کرد، یا با سایر کرم ها، پمادها یا روغن های حامل مخلوط کرد. بسیاری از مردم نیز از روغن به طور مستقیم بر روی موهای خود استفاده می کنند. با توجه به استفاده از آن در غذا، روغن آرگان یکی از روغن های پرکاربرد است که می تواند به راحتی به صورت داخلی و موضعی استفاده شود.

یک گونه خاص از درخت در مراکش وجود دارد که درخت آرگان نامیده می شود که روغن ارگان را از هسته آن تولید می کنند. این درخت را با نام علمی Argania spinosa، می توانید در چند بخش دیگر جهان پیدا کنید، اما این درخت به آفریقای شمالی رسیده است و تا همین اواخر به طور گسترده در سراسر جهان یافت نمی شد. در مراکش، روغن آرگان تقریبا مثل روغن زیتون معمولی، برای چاشنی غذا استفاده می شود، اما یافته های اخیر از دیگر مزایای سلامتی این روغن باعث افزایش صادرات آن شده است. این روغن از ۱-۳ هسته موجود در پوسته سختی که با گوشت میوه آرگان احاطه شده است، استخراج می شود.

 

 

  • دانیال عظیمی
  • پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸

فواید میوه های زمستانی و مصرف آنها در زمان سرماخوردگی

میوه های پاییزی و زمستانی دارای خواص درمانی و سلامتی زیادی هستند ، هوا در حال سرد تر شدن است و حالا باید از میوه های شگفت انگیز این فصل استفاده کنیم ، سوپرفودهای پاییزی بسیار رنگارنگ و خوشمزه هستند .

  • دانیال عظیمی
  • شنبه ۴ آبان ۹۸

علائم کبد چرب و درمان انواع آن

از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن

“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.

کبد چرب چیست؟

  • دانیال عظیمی
  • چهارشنبه ۱ آبان ۹۸