۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

میخچه پا چیست

برای شماری از مردم پرسش است که میخچه چیست، باید بگوییم میخچه به نام یک ضایعه پوستی، نوعی واکنش معمولی بدن برای مراقبت از خویش است. پوست یکی از حیاتی ترین مناطق بدن به حساب می رود و با اندک ترین فشاری، عکس العمل نشان می دهد و این بازتاب ها به شکل های مختلفی همچون تورم، قرمزی، تاول و … ظهور می کنند.

این وضعیت چندی به وجود می آید که تنگی وارده بر پوست حالتی بیضوی یا مثل بیضی در پوست تولید کند که وسط آن کانون فشار است و به گذشتن زمان پخش می شود. اگر آنتریک به طور پیوسته روی بافت های پدید آوری کننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجددا تولید ضایعه می کند.

  • دانیال عظیمی
  • شنبه ۲۸ فروردين ۰۰

مادران باردار مواظب باشند، دیابت در کمین است

حدود 50 درصد زنانی که طی دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند ممکن است به طور دائمی به این بیماری مبتلا شوند. رژیم غذایی مناسب برای دیابت بارداری تقریبا مشابه رژیم‌های مناسب برای سایر انواع دیابت 1 و 2 است. رژیم غذایی مناسب برای دیابت بارداری نیز مشتمل بر یک رژیم متعادل همراه با مصرف غذاهای سالم و پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و یا حاوی شکر است .

این مسئول تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداکثر 5 درصد انرژی مورد نیاز بدن از طریق قندها تامین ‌شود. مقدار توصیه شده قند و شکر مصرفی از کل موادغذایی که در طول روز مصرف می‌شود نباید بیش‌تر از 25 گرم یا 5 قاشق مرباخوری باشد .

  • دانیال عظیمی
  • شنبه ۱۴ فروردين ۰۰