با شروع فصل سرما یکی از شایع ترین مشکلات یعنی سرماخوردگی و گلودرد ظاهر می شود . گلودرد ناشی از ویروس را می توان با مراقبت ها و درمان های خانگی و گیاهی برطرف نمود. اگر تمایل دارید که بجای مصرف دارو شیمیایی از داروهای گیاهی بدون عوارض استفاده کنید با ادامه مطلب همراه باشید.

معمول ترین علایم گلودرد شامل :

احساس خارش در گلو

درد گلو که با بلعیدن بدتر می شود

مشکل در بلعیدن

خشکی گلو

غدد دردناک و ورم کرده در گردن و فک

تورم و قرمز شدن لوزه ها

تکه های سفید یا چرک بر روی لوزه ها

صدای خشن و یا مبهم

 

درمان خانگی گلودرد با نوشیدنی گیاهی عسل و زنجبیل :

جهت تهیه معجون درمان گلو درد با عسل و زنجبیل و لیموترش می بایست برشهای لیمو ترش و زنجبیل تازه را در ظرف شیشه ای در داری با عسل مخلوط کنید و داخل یخچال بگذارید . پس از مدتی مخلوط فرم ژله مانندی به خود گرفته و آماده مصرف می شود . برای مصرف این نوشیدنی یک قاشق غذاخوری از ژله را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و میل نمایید.معجون درمان گلو درد با عسل و زنجبیل و لیموترش بمدت دو تا سه ماه در یخچال ماندگاری دارد و در فصل سرما از بهترین و کم عارضه ترین داروها می باشد .

 

درمان خانگی گلودرد با روغن درخت چای :

دو قطره از روغن درخت چای را همراه با کمی عسل مخلوط کنید و چند دقیقه در دهان خود نگه دارید . هر روز ۳ بار این کار را انجام دهید تا علائم بیماری گلودرد کاملا از بین برود. توجه کنید این روغن برای زنان باردار و شیرده ضرر دارد.

 

درمان خانگی گلودرد با نوشیدنی گیاهی برگ مریم گلی :

۳ گرم از برگ خشک گیاه مریم گلی در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. روزانه ۵ مرتبه با این محلول غرغره کنید. این گیاه برای زنان باردار ، شیرده و کسانی که دچار سرطان سینه و بیماری صرع هستند مضر است.

 

درمان خانگی گلودرد با نوشیدنی گیاهی دارچین و شیر :

یک فنجان شیر را روی حرارت قرار بدهید تا به حرارت پخت برسد و یک چوب دارچین رو داخلش قرار بدهید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند. در انتها هم یه قاشق چای خوری عسل به این نوشیدنی اضافه کرده و میل کنید. این محلول گلودرد و سرفه را درمان می کند.

 

درمان خانگی گلودرد با نوشیدنی گیاهی جوش شیرین :

یک فنجان آب را روی حرارات بگذارید . سپس نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید. این محلول را روزی ۳ مرتبه غره غره کنید.

 

منبع : مجیدفود