انگور از میوه ای شیرین خانواده ی انگور سانان است که در دو نوع هسته دار و بی هسته و به رنگ های سیاه، سبز، بنفش، یاقوتی قرمز و سفید و انگور ژاپنی در طبیعت یافت می شود. مصرف آب انگور در بیماران مبتلا به بیماری عروق قلب اثرات خوبی بر کاهش فاکتورهای التهابی و کُند کردن سیر پیشرفت بیماری دارد؛ رژیم انگور در بیمارانى که مبتلا به پر شدن کیسه صفرا و سنگ صفرا هستند، نتایج بسیار خوبى به همراه دارد.

درمان سنگ صفرا با انگور

مطالعات نشان داده اند مصرف آب انگور در بیماران مبتلا به بیماری عروق قلب، اثرات خوبی بر کاهش فاکتورهای التهابی و کُند کردن سیر پیشرفت بیماری دارد؛ رژیم انگور در بیمارانى که مبتلا به پر شدن کیسه صفراو سنگ صفرا هستند، نتایج بسیار خوبى مى دهد.

 

دیگر خواص دارویی انگور

رفع لک های روی پوست صورت با انگور
تحقیقات نشان داده است که انگور می تواند به پاکسازی و درمان لک های روی پوست صورت کمک شایانی کند. آب انگور منبع مناسبی از پلی فنل ها می باشد ، به همین جهت انگور می تواند در رفع و درمان لک های روی پوست مفید باشد.

برای از بین بردن لک های روی پوست صورت ابتدا آب انگور را بگیرید و صاف کنید سپس به آرامی روی پوست صورت و محل لک ها ماساژ دهید ، سپس اجازه دهید آب انگور روی پوست صورت خشک شود. در پایان آب انگور خشک شده روی پوست صورت را با آب سرد بشویید.

 

درمان شوره سر با انگور
برای درمان شوره سر باید از انگور سیاه استفاده کنید. انگور سیاه حاوی مقادیر سرشاری از ویتامین E و آنتی اکسیدان های قوی است و به همین جهت می تواند در درمان و رفع شوره سر مفید باشد. آب انگور سیاه علاوه بر رفع شوره سر می تواند باعث رفع خارش سر نیز شود.

 

پیشگیری از سرماخوردگی
خوردن انگور در زمان سرماخوردگی توصیه نمی شود و ممکن است برای فرد بیمار مشکلاتی ایجاد کند. اما به دلیل وجود مقادیر غنی از ویتامین های A ، C و K در انگور می توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده کنید.

 

مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی
جالب است بدانید انگور می تواند مانند یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی از پوست دست و صورت محافظت کند. عصاره دانه انگور منبع غنی از ویتامین E است و به دلیل وجود این ویتامین انگور به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته می شود. 

 

جلوگیری از سرطان

انگور حاوی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که به آن پلی فنول معروف است. تصور می شود اینها خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. یکی از اینها رسوراترول است. در پوست انگورهای قرمز یافت می شود.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که رسوراترول ممکن است قادر به کندی یا جلوگیری از رشد تومورها در لنف، کبد، معده، پستان، روده بزرگ، سرطان پوست و لوسمی باشد.

 

انگور ماده غذایی ضد التهابی است

آنتی اکسیدان های موجود در انگور مانند سایر غذاهای گیاهی حاوی گیاه ممکن است با محافظت از غشاهای سلولی باعث کاهش آسیب سلولی شود. خوردن حدود 1 تا 2 فنجان انگور در روز می تواند با محدود کردن واکنش های شیمیایی ناشی از التهاب در بدن ، به محافظت از بافت های شما کمک کند.

 

جلوگیری از پیری

از بروز مشکلات پوستی پیشگیری می کند مشخص شد که رسوراترول از علائم پیری و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

طبق مطالعه ای که توسط تیم در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس انجام شد، رسوراترول، هنگامی که با داروی آکنه بنزوئیل پراکسید مشترک ترکیب می شود، با باکتری های ایجاد کننده آکنه مبارزه می کند.

 

درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است:
انگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.

 

انگور برای جلوگیری از سو هاضمه:
نفخ و سوزش معده را می توان با مصرف یک لیوان آب انگور درمان کرد. این هم چنین می تواند از سو هاضمه جلوگیری کند.

 

انگور برای مبارزه با سرطان سینه:
مطالعه اخیر نشان می دهد آب انگور به جلوگیری از سرطان پستان کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید از خود در برابر بیماری های کشنده محافظت کنید، مطمئن شوید هر روز یک لیوان آب خوش مزه بخورید

 

انگور برای جلوگیری از انحطاط چشم :
چشم ها آینه روح هستند بنابراین، باید دقت بیشتری در حفاظت از آنها داشته باشیم ، اینطور نیست ؟ خوردن انگور را شروع کنید تا از این اندام حسی محافظت کنید.

 

درمان یبوست یکی از خواص انگور:
یبوست حس دردناکی است اما برای درمان آن می توانید سالاد میوه بخورید . انگور در درمان یبوست بسیار موثر هستند.

 

خواص و فواید هسته انگور
هسته انگور قابض است و برطرف کننده اسهال

خوردن هسته انگور ترشح ادرار و اسپرم را کم می کند.

**هسته انگور برای آنهایی که مثانه و کلیه ضعیف دارند مضر است.

 

منبع: pezeshka